שייט

שייט

הזדמנויות למידה :

–         העלאת בעיות בעלות רלוונטיוּת ראשונית לתלמידים.

–         נושאים שמקורם בחוויות התלמידים ומותאמים לתוכנית הלימודים הפורמאלית.

–         הבניית הלמידה סביב "רעיונות גדולים" או מושגי יסוד.

–         דיון בדילמות חברתיות ואישיות.

–         ייחוס ערך לנקודת המבט של התלמידים וקריאת תגר על רעיונותיהם.

–         יצירת הזדמנויות להבעת דעה והעלאת רעיונות אישיים.

–         התאמת תכניות הלימודים כך שתתקשרנה להנחות התלמידים באמצעות יצירת משמעות ללמידה בבחירת נושאים העונים לצרכי התלמיד.

תכנית ל"ב 21 מתקיימת בבית ספרנו מזה עשר שנים, במהלכם נבחרו הרבה נושאים רלוונטיים לחיי התלמידים .

כיום מופעלות כמה תכניות, תכניות כיתתיות ותכניות בית ספריות, אשר מתקיימות ברוח ל"ב 21, ומופעלות דרך מעגלי ההפנמה, והם :

1-    ב"ס לחינוך וספורט ימי :

מתן הזדמנות לתלמידינו להשתתף בתוכנית כזו, נותן להם ביטוי לפוטנציאלים שלהם, נותן להם כלי חינוכי חברתי, מחנך אותם לערכים כמו, הגינות, סובלנות, כבוד לזולת, מתן הזדמנות שווה, צמצום פערים וטיפוח חתירה למצוינות ולעידוד מנהיגות .

התוכנית מתקיימת פעמיים שבוע  עם שתי קבוצות שונות, קבוצת הבוגרים וקבוצת הצעירים, הם נחשפים לסוגים שונים של כלי שייט ולדרך הפעלתם, פיקוד על סירות, מכירים את חופי הארץ, את הים וסביבתו, מקנים להם ערכים כמו : עבודת צוות, חינוך לסדר, משמעת וניקיון, ומנהיגות .

תהליך ההוראה פה הוא בעל משמעות חיובית עבור תלמידינו, המתאפיין ב- :

–         טיפוח עבודות צוות ועזרה הדדית .

–         שיתוף פעולה בין התלמידים ובין עצמם ובין התלמידים לבין הצוות .

–         סדר ומשמעת .

–         תעוזה ומנהיגות .

–         סבלנות וסובלנות .

–         יציבות וכושר גופני .

–         טיפוח הקשר עם הקהילה .

–         תחושת הנאה וסיפוק עצמי .

–         והכי חשוב תהליך שתורם לחיזוק תחושת השייכות לבית הספר, חיזק הקשר בין התלמידים לבין עצמם, בין התלמידים לבין הצוות המתלווה, בין התלמידים לבין צוות המורים בבית הספר הימי, ויוצר אצלם תחושת מחויבות וכבוד למקום .

 

 

 

20141105_122955       IMG_0609
IMG_1655

20141105_123342

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות